Dag 8 Fra Essômes sur Marne til Paris


[HOME]

Intro

Første samling

Vintertræning

Forårstræning

Dagen før dagen...

Dag 1 til Bentwisch

Dag 2 til Rheinstorf

Dag 3 til Hotel Seeblick

Dag 4 til Haus Duden (Wesel)

Dag 5 til Liège

Dag 6 til Sedan

Dag 7 til Essômes sur Marne

Dag 8 til Paris

Dag 9 i Paris

Dag 10 Hjemturen

TILBAGE]   [NÆSTE]


Alle morgenrutinerne er jo efterhånden helt på plads, så det er helt underligt først at skulle køre 7.30 i dag. Til gengæld har jeg meldt mig til at hjælpe med at tage cyklerne ud kl. 6. De står stakket i et stort mørkt rum,
så det ville blive totalt kaos, hvis hver skulle hente sin cykel.

Vi er klar kl. 7.30 - eller næsten. Der mangler lige Mikkelsen, som nogen går for at hente. Han er der få minutter senere. Muligvis ikke helt ædru. Han fumler i hvert fald med hjælmen, så han taber den, og bliver sendt ned bagved i feltet. Det er ham, der hedder Hans, og er med på vores ekstra trækker hold i midten. I stedet får vi Brian Kofoed og det passer fint, for både han og jeg kan hjælpe Roland, når/hvis Henry skal have hjælp.

Det går fint mod Byernes By. Der er nogle kun nogle få stejlere stigninger, hvor jeg er heldig at få tjansen, med Roland på én af dem. Og så på et par mindre. Det at have opgaver, gør at turen går hurtigere. Det virker i hvert fald sådan.

Der er kun et enkelt depot efter 64 km. Til gengæld et par ekstra tissepauser, så folk kan få tisset af, inden vi for alvor kører ind i Paris. Der kommer en forstad, hvor jeg tænker, at her begynder Paris nok, men siden kommer der marker og skov igen, så det var falsk alarm.

Men omsider er det bymæse". Normalt kører vi jo 2 og 2, men når der er vognbaner ved lyskurvene trækker i feltete sammen, ved at køre frsig bebyggelse hele tiden, og der kommer lyskurve og vi øver os i at "pakkem i 4-5 rækker. Herved bliver feltet meget kortere og vi forhindrer køretøjer i at mase sig ind imellem os. Der er ikke noget helt fast system for det, men man mærker sig, hvem det er man ligger bag og skal lade køre først, når der bliver grønt.

På denne måde kommer vi frem til det gamle kvægtorv, hvor samtlige Rynkeby ryttere skal samles, - og vi begiver os ud på paradekørslen rundt i Paris. Vi har en plads, hvor vi skal lægge cyklerne. Vi skal køre som hold 4 af de 38 hold.

 


Holdet samlet på kvægtorvet... ...og her ved floden til brus og kransekage

 

Der er mødt pårørende op allerede her. Vi er blandt de første hold, der ankommer, men inden længe fyldes pladsen op. Finner, svenskere, nordmænd og færinger - og så selvfølgelig alle danskerene. Jeg går ud for at lede efter min islandske ven - Larus. Han bor i Danmark og kører med for Vordingborg. Jeg kom til at snakke med ham, da de besøgte os på Bornholm. Og tilfældigvis skulle jeg med den samme færge til Køge som dem. Så der fik vi talt endnu mere. Det er meningen, at han og en islandsk ven (der bor i Island), skal starte et islandsk hold til næste år.

Vi gratulerer hinanden med gennemførelsen.

Så starter den store parade. Vi skal køre 4 og 4 med mændene yderst og damerne inde imellem - så vidt muligt. Jeg synes ikke jeg får kuldegysninger eller at hårene rejser sig nogen steder. Jeg tror, jeg havde foretrukket at cykle alene rundt i Paris og se på byen. Vi skal sørge for, at der ikke kan presse sig køretøjer ind imellem, så "kæden skal holdes stram" hele tiden.


 

[TILBAGE]   [NÆSTE]