Dag 1 - mål: Bentwisch nær Rostock


[HOME]

Intro

Første samling

Vintertræning

Forårstræning

Dagen før dagen...

Dag 1 til Bentwisch

Dag 2 til Rheinstorf

Dag 3 til Hotel Seeblick

Dag 4 til Haus Duden (Wesel)

Dag 5 til Liège

Dag 6 til Sedan

Dag 7 til Essômes sur Marne

Dag 8 til Paris

Dag 9 i Paris

Dag 10 Hjemturen

 

[TILBAGE]   [NÆSTE]

 
 

Så sidder vi her i kantinen i kælderen hos Bech Hansen & Studsgaard. Alle var klar kl. 7 inkl. borgmesteren, der var troppet op for at holde en lille peptalk.
Desværre kommer vi ikke med den planlagte færge kl. 8 - den er aflyst - tjaa... hvad kan man sige....
Der er dog en anden allerede kl. 9 som vist kan tage hovedparten af dem, der skulle have været med kl. 8. Vi kommer i hvert fald med, men nogle af bilerne kommer først med i aften kl. 20.30. Gad vide hvornår jeg ser min bagage?
Det er den store taske jeg tænker på, den jeg afleverede i går. Min har nr. 21 - i den ligger min "beauty box", en plast kasse, der skal stå i mekaniker bilen med ting man kan få brug for i løbet af dagen. Desuden har jeg den taske, jeg havde med her til morgen med min toilettaske, skiftetøj til færgen, den lille computer m.m. Forhåbentlig skal jeg ikke cykle med den hele dagen?
Sikke en begyndelse...

 

Før færgeafgang Cykler på skibet



Og det fortsætter. Omkring 8.15 begiver vi os hen til cykel check-in. Det er en lille indhegnet gård med pigtråd øverst. Bilerne skal desværre om bord først - også alle dem fra kl. 8 afgangen - så det tager sin tid. Vi står og fryser med anstand. Regnjakken hjælper lidt, men.....

Den er et stykke over 9 før vi omsider bliver lukket om bord. Det er go'e gamle Poul Anker! Der er reserveret plads til os i restauranten forrest.

Nu hvor der ikke bliver depot i dag, er det svært ikke at lade sig friste af morgenbordet til 79 kr. Hvad skal man ellers lave i 3½ time? Og senere er der frokost til 70 kr. kl. 11.30. Nu skal depoterne fyldes!!!

Det viser sig heldigvis, at begge de små biler kommer med. Der har været en del omladning, så alle tasker kommer med frem til hotellet samtidigt med os. Overfarten forløber ellers planmæssigt og vi kommer fra borde og af sted kun en god time forsinket.

Nordtyskland ligner sig selv. Vi mødes inden længe af let regn, men det går ret hurtigt over. Siden er der ret kraftig modvind, men det er kun trækkerhold 1 og 2, der bliver kaldt frem. Holdene var i øvrigt lavet om. Nu er jeg på hold 4 og ikke hold 3 og sammen med nogle nye mennesker. Ved ikke hvorfor, vi fik bare en seddel med de nye hold på.

Efter 4 timers køretid er vi fremme i Bentwisch. I den sidste del af turen bliver tempoet øget samtidig med at jeg kører i den forkerte side i forhold til sidevinden. Men jeg klarer mig i gennem.

Vi er fremme ved 5-tiden, da har jeg ikke fået noget at spise siden 11.30, så 2 store stykker drømmekage og en øl gør underværker. I morgen skulle alt blive normalt, hvis ellers lastbilen er nået frem. Tissepause efter hver 25'de kilometer og depot efter hver 50.

Der er en samling - kaldet bagklap - med information og underholdning kl. 19.30, før det er der tid til et bad og lidt skrivning. Jeg deler værelse med Thomas, lægen. Vi kommer fint ud af det med hinanden. Så er der middag kl. 20. Udmærket tysk mad. En stor mørk fadøl til skal man selv betale. Så igen et kort info møde og så går Thomas og jeg til ro. Jeg skal dog lige prøve at få skrevet resten af dagen ind på bloggen. Computeren laver endnu mere vrøvl end før, men til sidst falder den til føje og jeg får skrevet det sidste til. Thomas snorker allerede højlydt.

Alarmen er sat til 5.45 i morgen tidlig. Morgenmad kl. 6.00 og vi kører kl. 7.00. Jeg skal lige nå at smøre kæden. Den står på 202 km.

Dagen i dag bød på

16,8 km + 113 km

 

[TILBAGE]   [NÆSTE]