Gennem vildmarken


[HOME]

1. CPH 12.08.13

2. Narita - Tone 13.08.13

3. Tone 14.08.13

4. Tone 15.08.13

5. Tone - Oarai 16.08.13

6. Oarai - Tomakomai 17.08.13

7. Tomakomai - Iwamizawa 18.08.13

8. Iwamizawa - Azahikawa 19.08.13

9. Azahikawa - Kamikawa 20.08.13

10.Kamikawa - Nukabira Onsen 21.08.13

11.Nukabira Onsen - Tokachigawa 22.08.13

12.Tokachigawa - Kushiro 23.08.13

13.Kushiro - Shibesha 24.08.13

14.Shibesha - Lake Kussharo 25.08.13

15.Lake Kussharo - Lake Akan 26.08.13

16.Lake Akan - Abashiri 27.08.13

17.Abashiri 28.08.13

18.Abashiri - Sapporo (tog) 29.08.13

19.Sapporo - Otaru 30.08.13

20.Otaru - Kamoenai 31.08.13

21.Kamoenai - Makkari 01.09.13

22.Makkari - Yakumo 02.09.13

23.Yakumo - Hakodate 03.09.13

24.Hakodate - Aomori 04.09.13

25.Aomori - Lake Towada 05.09.13

26.Lake Towada - Lake Tazawa 06.09.13

27.Lake Tazawa - Hanamaki 07.09.13

28.Hanamaki - Tsukidate 08.09.13

29.Tsukidate - Sendai 09.09.13

30.Sendai - Tone 10.09.13

31.Tone 11.09.13

32.Tone 12.09.13

33.Tone - Kurihama 13.09.13

34.Kurihama - Hakone 14.09.13

35.Hakone - Gotemba 15.09.13

36.Gotemba 16.09.13

37.Gotemba - Fujinomiya 17.09.13

38.Fujinomiya - Shizuoka (Kyoto) 18.09.13

39.Kyoto 19.09.13

40.Kyoto 20.09.13

41.Kyoto 21.09.13

42.Kyoto - Nara 22.09.13

43.Nara - Wakayama 23.09.13

44.Wakayama - Higashikagawa 24.09.13

45.Higashikagawa - Takamatsu 25.09.13

46.Takamatsu - Iya Valley 26.09.13

47.Iya Valley 27.09.13

48.Iya Valley - Imabari 28.09.13

49.Imabari - Onomichi 29.09.13

50.Onomichi - Hiroshima 30.09.13

51.Hiroshima 01.10.13

52.Hiroshima - Takayama (tog) 02.10.13

53.Takayama 03.10.13

54.Takayama - Matsumoto 04.10.13

55.Matsumoto - Hakuba 05.10.13

56.Hakuba - Nagano 06.10.13

57.Nagano - Tone 07.10.13

58.Tone 08.10.13

59.Tone - Narita 09.10.13

60. Narita - CPH 10.10.13

[FORRIGE]  [NÆSTE]

Rejsebrev 26

 

Fredag 06.09.13      124,72 km

 

Har fået lavet ny krog til min elastik. Det var gamlingen. Mere effektiv end det elegante forsøg jeg begyndte på.


        Lidt ståltråd kan gøre underværker

Man får Hakka Pass smidt lige i ansigtet det øjeblik man bevæger sig væk fra søbredden. Men godt det samme, lad mig få DET overstået. Til gengæld går slyngningerne på søsiden, så der er udsigt!


                               Et sidste blik på søen
 

Det er vel højest 200 m man skal op for at nå til Hakka Pass. Til gengæld er det mange hundrede meter ned på den anden side. Yasumiya lå trods alt i 450 m's højde. Det bliver en hæsblæsende nedkørsel, hvor jeg indhenter bilerne foran! De er dog undskyldt af en bus foran dem.
 

Ned og ned går det og ender med bebyggelse og landbrug. Denne dal munder ud i den nord-sydgående, hvor expressvejen har sine spor. Her skal jeg sydpå til efter Kazuno.
 

Da delingen kommer, kommer der også en km-angivelse: Lake Tazawako - 75 km. Jeg har allerede næsten kørt 50, det kan ikke lade sig gøre. Der var ellers et hostel dér.
 

Nu kører jeg op gennem nye dale på vej mod et pas, det er jeg sikker på. Men her snart skulle der være en Auto Camp Park, som de kalder det. Jeg kommer op til den. Den er lukket. Der er personale og der holder en bus, men altså....
 

Nu har jeg trampet yderligere 11 km opad. Da marchhastigheden er 6 km/t må det jo have taget næsten 2 timer. Nu er jeg oppe, eller næsten i hvert fald. Må finde et sted at slå lejr. Højdemåleren siger 900 m, der skal komme en sø, så....
Mine forestillinger om området holder ikke stik. Der kommer en parkeringsplads, hvor folk tilsyneladende camperer i deres biler. Flere af dem er klodset op, Hvorfor ved jeg ikke, der er nogenlunde plant. Men det er måske for at bjørnene ikke skal lege trillebånd med dem? Der er i hvert fald en advarsel om bjørne. Det er vist ikke lige her jeg skal slå telt op. Der er heller ingen græs.
 

Inden længe går det nedad for fuld speed. Det er den vildeste nedkørsel, jeg endnu har oplevet. Vejen slynger sig fra den ene bjergside til den anden og til den tredje. Hvert andet øjeblik går det gennem tunneler. Ikke tunneler gennem bjerget, men sådan nogle man laver for at friholde vejen for sne/vand. Med naturlig belysning gennem loftet. Nedad og nedad. Der er ingen civilisation. Ren ødemark med træer jeg ikke mener at have set før.
 

Desværre har jeg for travlt til at nyde det. Planen er lige nu, at komme til civiliserede egne og slå telt op inden det bliver mørkt.
Jeg kommer til den omtalte sø, som viser sig at være en opdæmning af floden længere fremme. Et sted
krydser jeg den på en bro, men der er lukket og låst på hotellet eller hvad det nu er. Et Onsen?
 

               Jeg havde ikke tid til at nyde udsigten

Jeg nærmer mig de 100 km og afstanden til Tazawako skrumper, men mørket nærmer sig også kraftigt. Jeg beslutter at cykle videre mørke eller ej. Jeg må frem til Tazawako, der må være et hotel. Det er allerede ved at være for mørkt til at slå teltet op.
Altså tonser jeg videre og nærmer mig...og nærmer mig...
 

Endelig. En tankstation. Civilisation. Tankpasseren spørger om en Camp Site er godt nok? Ja, fint. Han finder et kort og tegner en streg på det. Sådan skal jeg bare køre. Det er nede ved søen.
 

Det er mørkt nu, men der er spredt gadebelysning. Jeg synes jeg følger anvisningerne, men kommer tilbage til hovedvejen længere fremme uden at jeg ved om jeg så nogen sø. Dér ligger en Lawson. Og pigen kan lidt engelsk - og hvad mere er - hun kan tegne et kort, med lyskurve og andre vigtige ting. Jeg bliver hurtigt klar over, hvor det var jeg skulle have fortsat ligeud i stedet for at dreje. Men ud over campingpladsen kan hun også tilføje et hotel...Og så kommer hun i tanker om Youth Hostel'let.
Det var jo det, jeg oprindelig havde i tankerne, men jeg opgav det, fordi jeg troede, det lå på nord siden af søen.
 

Og mod forventning er det åbent og jeg har fået eget værelse, japanese style. Jeg måtte have lidt mad først, men så ned til shower'en, hvor det viser sig at de har egen varme kilde - onsen. Så jeg har også været nede og sidde i det varme vand. Man er lige til at gå til ro bagefter, men jeg har jo dagbogen, den skal føres....
 

[FORRIGE]  [NÆSTE]