Rejsebrev 2
		Fredag 22.07.11
        
        Jeg kom til det resultat, at det var fælgbåndet, der havde forskubbet 
        sig plus en skarp kant, der måtte have forårsaget punkteringerne. Båndet 
        er nu på plads - men jeg burde faktisk have været klogere... Da jeg 
        pumper op igen efter at have isat den lappede slange, ser jeg det 
        heldigvis: der er en revne i kanten af dækket... og slangen er på vej ud 
        igennem... præcis som dengang i Chile i 2002. Mit næsten nye Continental 
        dæk! Sidst fik jeg et nyt, da jeg kom hjem og skrev til dem. Også selv 
        om jeg havde smidt det gamle (nye) ud.
        Dækket er altså kaput. Angela kører mig til cykelbutikken i den næste 
        by, hvor hun alligevel skal hente nogle ting til Johannes. Jeg får 
        kongen over cykeldæk til turbrug:
        Schwalbe Marathon. 21€, det er fundet for de penge. Jeg køber også en ny 
        ekstra slange. Damen i butikken antyder, at det kan være en forkert 
        siddende bremseklods, der
        har forårsaget miseren? Det tjekker jeg senere, det er det ikke! Hvad er 
        chancen lige for TO gange i sit liv at få et dyrt dæk med samme fejl? 
        Måske Continental skulle tjekke
        deres kvalitetsprocedurer?
        
        Det regner i dag, så måske får jeg ingen cykeltur i omegnen? Hele 
        familien inkl. Johannes skal til rejsegilde hos én i familien. Det er en 
        STOR familie, jeg husker ikke lige hvem, så jeg har eftermiddagen for 
        mig selv. Jeg har efter råd fra de tilstedeværende planlagt cykelturen, 
        nu må vi se om jeg kommer af sted. Det regner stadig.
        Jeg er kommet på nettet her og DMI's udsigt for Alpirsbach lover: 
        SOLSKIN! og intet andet. Måske skulle jeg skrive til dem?
        
        Mod forventning hører regnen op og jeg begiver mig af sted. Det første 
        stykke er ét jeg også skal køre, når jeg fortsætter på søndag. Det går 
        opad til Rötenberg så nu får jeg prøvet stigningen dog uden bagage. Den 
        virker tilforladelig. Jeg laver et overslag på den øverste del: 500 m og 
        40 m på højdemåleren, det giver 80 m på 1000 m, altså 8%.
        Grunden til min interesse i %'er er, at jeg ikke kan bruge de to sidste 
        små gear. Stilleskruen sidder uhjælpelig fast. Så hvor stejle stigninger 
        kan jeg klare med de gear jeg har? Ydermere har kig på et bilatlas jeg 
        fandt derhjemme afsløret, at stigningen på Arlberg Pass går op til 13%.
        
        Jeg når op til Rötenberg og skal her følge en cykelvej videre. Som 
        sædvanlig er jeg for hurtig. Jeg syntes Rötenberg var meget overskuelig 
        på kortet og mener derfor at cykelvejen bestemt må være én jeg finder 
        til venstre. Det går efterhånden op for mig, at det nok ikke er 
        tilfældet. Jeg forvilder mig ud i skoven på mere tvivlsomme veje, men 
        finder en asfaltvej, der nok bringer mig tilbage? Jeg kan nu ikke 
        genkende de steder jeg passerer så efter en ny afstikker i den anden 
        retning finder jeg endelig vejen tilbage til hvor jeg kom fra.
En ny omhyggelig granskning af kortet afslører nu cykelvejens 
        placering og jeg kører ud af den. Der er heldigvis én at spørge om denne 
        vej fører til Schenkenzell? Ja, da. Immer gerade aus. Det kan hun 
        sagtens sige. Vejen snor sig OG deler sig. Det er svært at sige hvilken 
        der er "hovedvejen". Jeg må af en forkert gren først før jeg endelig er 
        sikker. Der passerer en lastbil, så et eller andet sted må den føre hen.
        
        Det er den rigtige overbevises jeg om da der kommer et skilt: 17%. Det 
        er den stejle nedkørsel de fortalte mig om. Jeg vender om et par gange 
        og prøver at køre op af den. Ingen problemer. Nu er det uden bagage, men 
        jeg vurderer at også med ville det kunne lade sig gøre. Jeg siger ikke 
        det ville være nemt! Arlberg kan bare komme an.
		
Fra Schenkenzell skulle jeg være startet på en større rundtur ind i 
        dalene bag Alpirsbach, men tiden og vejret får mig til at opgive. Det må 
        blive i morgen med mindre det virkelig bliver regnvejr hele dagen som de 
        har lovet. (Den tyske vejrudsigt ikke DMI dem har jeg opgivet)
        
        Jeg tænder fjernsynet og finder en kanal der viser afslutningen på Alpe 
        d'Huez etapen. Forrygende! Så finder jeg nogle nyheder og ser de første 
        skræmmende billeder fra katastrofen i Norge. Det kommer tættere på!
        
        27.92 km
        14.2 km/t
        42.8 km/t
        1:57:12 tim