Til Chengdu i en fart


[HOME]

1. Chengdu 12.04.10

2. Chengdu 13.04.10

3. Chengdu 14.04.10

4. Chengdu - Maoxian 15.04.10

5. Maoxian 16.04.10

6. Maoxian 17.04.10

7. Maoxian-Chengdu 18.04.10

8. Chengdu 19.04.10

9. Chengdu 20.04.10

10.Chengdu 21.04.10

11.Chengdu - Kunming 22.04.10

12.Kunming 23.04.10

13.Kunming 24.04.10

14.Kunming (Shilin) 25.04.10

15.Kunming 26.04.10

16.Kunming - Dali 27.04.10

17. Dali 28.04.10

18. Dali-Lijiang 29.04.10

19. Lijiang 30.04.10

20. Lijiang-Tiger Leaping Gorge 01.05.10

21. Tiger Leaping Gorge - Lijiang 02.05.10

22. Lijiang-Kunming 03.05.10

23. Kunming 04.05.10

24. Kunming (West Lake Mountain) 05.05.10

25. Kunming 06.05.10

26. Chengdu 07.05.10

27. Chengdu (Airport) 08.05.10

28. Chengdu (Dujiangyan) 09.05.10

29. Chengdu (Cykelværktøj) 10.05.10

30. Chengdu - Jiuzhaigou 11.05.10

31. Jiuzhaigou 12.05.10

32. Jiuzhaigou-Songpan 13.05.10

33. Songpan-Maoxian 14.05.10

34. Maoxian 15.05.10

35. Maoxian 16.05.10

36. Maoxian (Rådhuset) 17.05.10

37. Maoxian - Chengdu 18.05.10

38. Chengdu 19.05.10

39. Chengdu-Guangyuan 20.05.10

40. Guanggyuan-Xi'an 21.05.10

41. Xi'an 22.05.10

42. Xi'aN (Moskeen) 23.05.10

43. Xi'an 24.05.10

44. Xi'an - Chongqing 25.05.10

45. Chongqing 26.05.10

46. Chongqing 27.05.10

47. Chongqing-Chengdu 28.05.10

48. Chengdu-Shifang 29.05.10

49. Shifang-Anchang 30.05.10

50. Anchang-Deyang 31.05.10

51. Deyang-Chengdu 01.06.10

52. Chengdu 02.06.10

53. Chengdu - CPH 03.06.10

[FORRIGE]  [NÆSTE]

Rejsebrev 51

 

Tirsdag 01.06.10
Det er nok den mest uinteressante dag på hele turen. Jeg skal bare til Chengdu i en fart og vejen skulle være let nok. Det går da også fint.
I udkanten af Deyang drejer de fleste til højre, men mit kompas fortæller mig, at det er vejen lige ud, jeg skal tage. Kilometersten eller ej. Men de kommer igen - senere.
Vejen bliver dårlig. Ved Xindu bliver trafikken mod Chengdu ledt til venstre. Jeg følger med, men ved første mulighed tager jeg en "kompas-vej" sydpå. Her er vejen meget bedre. Jeg ender dog tilbage på G108, da der er et lille bjerg ret forude. Trafikken bliver tættere. Mellem 4. og 2. ringvej er det helt tovligt. Der er autoværn til at holde os langsomtgående ude i siden, men der er pladehegn på den anden side km efter km og banen er smal, og der bliver vanen tro kørt i begge retninger.
På et tidspunkt går det helt galt. Der er to trehjulere, der ikke kan passere hinanden. "Jam" på cykelstien - det er sjældent. Jeg skræver over autoværnet med min cykel og tager et stykke ude mellem bilerne. Sikke en fred, da jeg er inde igen. Ingen bagfra kommende, nu skal jeg kun holde øje med de modkørende.
Det småregner, det er mudret, der er en ulidelig trafikos, det er med andre ord et helvedes kedeligt stykke.
Jeg når 2. ringvej, til højre mod stationen, til venstre mod floden, til venstre over vejen og lidt ned og jeg er HJEMME.
 


 
Min trofaste cykel er på farten igen   Gensyn med G108

 

Jeg startede 9.00 og klokken er 13.10, der må trods alt have været noget i retning af 60 km og ikke 46 km som kortet påstår.
Jeg beslutter mig, efter at have forhørt mig for at tage en taxi eller rettere en minivan til lufthavnen torsdag. Bestiller og betaler de 60 RMB - så er DET i orden.
Sidst på eftermiddagen begiver jeg mig ud for at finde en cykelkasse. Hos den udvalgte cykelhandler står de ligefrem uudpakkede udenfor, heldigt, så er det lettere at forklare. Jeg tilbyder at betale for den, og får den for 10 RMB. Cyklen kan ikke være i den i sin helhed, men jeg skærer op og taper sammen.
Her til aften er jeg tilfreds. En vis fred sænker sig over mig. Jeg synes, jeg har fået, hvad jeg kom efter. Alle mine udflugter fra Chengdu har, hver på deres måde været vellykkede. Det eneste minus var den manglende DR udsendelse.
Så nu mangler jeg bare at skrive bogen.
 


 
Undervejs på G108   Til højre står der Loujiang - det kan jeg læse

 

[FORRIGE]  [NÆSTE]