Anden etape starter


[HOME]

1. CPH 12.08.13

2. Narita - Tone 13.08.13

3. Tone 14.08.13

4. Tone 15.08.13

5. Tone - Oarai 16.08.13

6. Oarai - Tomakomai 17.08.13

7. Tomakomai - Iwamizawa 18.08.13

8. Iwamizawa - Azahikawa 19.08.13

9. Azahikawa - Kamikawa 20.08.13

10.Kamikawa - Nukabira Onsen 21.08.13

11.Nukabira Onsen - Tokachigawa 22.08.13

12.Tokachigawa - Kushiro 23.08.13

13.Kushiro - Shibesha 24.08.13

14.Shibesha - Lake Kussharo 25.08.13

15.Lake Kussharo - Lake Akan 26.08.13

16.Lake Akan - Abashiri 27.08.13

17.Abashiri 28.08.13

18.Abashiri - Sapporo (tog) 29.08.13

19.Sapporo - Otaru 30.08.13

20.Otaru - Kamoenai 31.08.13

21.Kamoenai - Makkari 01.09.13

22.Makkari - Yakumo 02.09.13

23.Yakumo - Hakodate 03.09.13

24.Hakodate - Aomori 04.09.13

25.Aomori - Lake Towada 05.09.13

26.Lake Towada - Lake Tazawa 06.09.13

27.Lake Tazawa - Hanamaki 07.09.13

28.Hanamaki - Tsukidate 08.09.13

29.Tsukidate - Sendai 09.09.13

30.Sendai - Tone 10.09.13

31.Tone 11.09.13

32.Tone 12.09.13

33.Tone - Kurihama 13.09.13

34.Kurihama - Hakone 14.09.13

35.Hakone - Gotemba 15.09.13

36.Gotemba 16.09.13

37.Gotemba - Fujinomiya 17.09.13

38.Fujinomiya - Shizuoka (Kyoto) 18.09.13

39.Kyoto 19.09.13

40.Kyoto 20.09.13

41.Kyoto 21.09.13

42.Kyoto - Nara 22.09.13

43.Nara - Wakayama 23.09.13

44.Wakayama - Higashikagawa 24.09.13

45.Higashikagawa - Takamatsu 25.09.13

46.Takamatsu - Iya Valley 26.09.13

47.Iya Valley 27.09.13

48.Iya Valley - Imabari 28.09.13

49.Imabari - Onomichi 29.09.13

50.Onomichi - Hiroshima 30.09.13

51.Hiroshima 01.10.13

52.Hiroshima - Takayama (tog) 02.10.13

53.Takayama 03.10.13

54.Takayama - Matsumoto 04.10.13

55.Matsumoto - Hakuba 05.10.13

56.Hakuba - Nagano 06.10.13

57.Nagano - Tone 07.10.13

58.Tone 08.10.13

59.Tone - Narita 09.10.13

60. Narita - CPH 10.10.13

[FORRIGE]  [NÆSTE]

Rejsebrev 33

 

Fredag 13.09.13   107,01 km

 

Afsked med Nori kl.7 - han er først hjemme kl.19 - en lang dag

 

Klokken er blevet 14. Det er blevet tid til frokost. Morgenmaden holdt længe - det var også et ordentligt måltid, jeg skulle have at tage afsked med. Store indbagte grønne bønner og panerede fisk foruden to spejlæg, to pølser, en stor skål ris og miso suppe med godt med kartofler og løg. Så holder man lige til nu. 74,13 km. Jeg mangler vist kun 17 km til Futtsu, som er opsat som dagens mål.

 
 Endnu et golfttræningscenter   Som cyklist bliver man udsat for lidt af hvert

 

Der har ikke været en bænk hele dagen - eller et toilet. Pludselig var der et supermarked. Da jeg så en pose æbler til 298 Y MÅTTE jeg have den. Fik en ubeskrivelig trang til at spise æbler. Man køber ikke frugt i kassevis her. Som oftest er det ét eller to stk. som er pakket ind som var det guld og koster derefter. 10 druer på størrelse med bordtennisbolde, men så er det også kun til særlige lejligheder. Men japanernes levealder taget i betragtning kan man også sagtens klare sig uden.
Det har været varmt og fugtigt siden jeg kom på disse kanter igen. 32 gr. i dag, så jeg måtte også have en Cola - igen, Det er blevet en vane.

Jeg må lige kommentere aftensmåltidet i går. Jeg har aldrig spist su-shi før. Har opfattet det som et modefænomen, man godt kan undvære. Jeg er glad for, at jeg ventede til "den rigtige vare" var der. For hvad kan være bedre, end at spise sushi i sushi'ens hjemland - og det var det!!! En kulinarisk oplevelse. Hvis man kan få noget, der bare ligner en lille smule derhjemme, har su-shi restauranterne fået en ny kunde. Og øl og varm sake gør det ikke ringere.
 

Da jeg kom ud fra supermarkedet, orkede jeg ikke at cykle, jeg trak den bare i håb om bedre at kunne få øje på et sted at sidde. Og straks dukkede der nogle bænke op foran en spillehal.
 

Efter at være blevet tanket op, kørte jeg videre på en cykelsti, der som sædvanlig skiftede fra god over ringe til overgroet eller ikke-eksisterende. Nåede frem til Futtsu. Her tog familien til og fiskede da børnene var små, og det er stadig her faderen
fanger i hvert fald nogle af de fisk, vi har spist, bl.a. en stor fladfisk, der smagte som rødspætte, men var meget større.
 

Jeg besluttede at køre de sidste km til færgen, for at se, om der var flere afgange i dag. Et sted på nettet havde der stået, at der var 4 daglige afgange.

 

Endelig kom vejen helt ned til kysten og følelsen af en svalende havbrise i ansigtet fik dagens varme oplevelser til at blegne. Der var lige nogle tunneler at køre igennem, men korte. Lettere udmattet nåede jeg frem efter 105 km og fandt ud af, at der var over 10 afgange, den næste kl.17.20. Jeg nåede lige at købe en is, så var det tid til at gå ombord. Og her sidder jeg så på
første række og venter på afgangen. Man ser i disen konturerne af en by på den anden side.

På vej mod en by i det fjerne
 

Sådan 40 min's sejltur i helt roligt vejr er en dejlig afveksling fra hovedvejens mylder. Der er  godt med skibstrafik her, som vi sejler på tværs af på vej mod Kurihana. Jeg troede, der skulle være ret fladt, men der er lave bjerge bag byen, der er meget mindre end jeg havde troet. Der er ikke tvivl i mit sind, det må blive et guest house.
 

Jeg triller op ad gade, ned ad gade til jeg møder noget, der ligner. Der er ovenikøbet en klokke. På mit spørgsmål "Is this a guest house?" svarer han "No, no, no". Det undrer mig, men jeg spørger bare, hvor jeg så finder et? Og han forklarer, og jeg indprenter mig navnet. Så da jeg har på fornemmelsen, at det kunne være dét skilt, spørger jeg nogle damer. Den ene kigger sig omkring og ser skiltet. Ja, det står jo lige dér. det er lidt oppe i en gade, men der er også optaget. Jeg skriver "også", fordi det i følge den seneste vært skulle være et alternativ, men dér har jeg jo været, så han henviser så til et tredje sted, og jeg indprenter mig igen navnet, og her sidder jeg. Efter to kopper grøn the og et æble er det tid til et bad. Her er heldigvis aircon for der er dæleme varmt på 2,sal i værelse 301 ellers.
 

En tyfon er på vej, men måske kan jeg lige nå halvøen, før den kommer. Ville hellere ligge underdrejet i en storby....
 


 

[FORRIGE]  [NÆSTE]