Camping ved verdens ende


[HOME]

1. CPH 12.08.13

2. Narita - Tone 13.08.13

3. Tone 14.08.13

4. Tone 15.08.13

5. Tone - Oarai 16.08.13

6. Oarai - Tomakomai 17.08.13

7. Tomakomai - Iwamizawa 18.08.13

8. Iwamizawa - Azahikawa 19.08.13

9. Azahikawa - Kamikawa 20.08.13

10.Kamikawa - Nukabira Onsen 21.08.13

11.Nukabira Onsen - Tokachigawa 22.08.13

12.Tokachigawa - Kushiro 23.08.13

13.Kushiro - Shibesha 24.08.13

14.Shibesha - Lake Kussharo 25.08.13

15.Lake Kussharo - Lake Akan 26.08.13

16.Lake Akan - Abashiri 27.08.13

17.Abashiri 28.08.13

18.Abashiri - Sapporo (tog) 29.08.13

19.Sapporo - Otaru 30.08.13

20.Otaru - Kamoenai 31.08.13

21.Kamoenai - Makkari 01.09.13

22.Makkari - Yakumo 02.09.13

23.Yakumo - Hakodate 03.09.13

24.Hakodate - Aomori 04.09.13

25.Aomori - Lake Towada 05.09.13

26.Lake Towada - Lake Tazawa 06.09.13

27.Lake Tazawa - Hanamaki 07.09.13

28.Hanamaki - Tsukidate 08.09.13

29.Tsukidate - Sendai 09.09.13

30.Sendai - Tone 10.09.13

31.Tone 11.09.13

32.Tone 12.09.13

33.Tone - Kurihama 13.09.13

34.Kurihama - Hakone 14.09.13

35.Hakone - Gotemba 15.09.13

36.Gotemba 16.09.13

37.Gotemba - Fujinomiya 17.09.13

38.Fujinomiya - Shizuoka (Kyoto) 18.09.13

39.Kyoto 19.09.13

40.Kyoto 20.09.13

41.Kyoto 21.09.13

42.Kyoto - Nara 22.09.13

43.Nara - Wakayama 23.09.13

44.Wakayama - Higashikagawa 24.09.13

45.Higashikagawa - Takamatsu 25.09.13

46.Takamatsu - Iya Valley 26.09.13

47.Iya Valley 27.09.13

48.Iya Valley - Imabari 28.09.13

49.Imabari - Onomichi 29.09.13

50.Onomichi - Hiroshima 30.09.13

51.Hiroshima 01.10.13

52.Hiroshima - Takayama (tog) 02.10.13

53.Takayama 03.10.13

54.Takayama - Matsumoto 04.10.13

55.Matsumoto - Hakuba 05.10.13

56.Hakuba - Nagano 06.10.13

57.Nagano - Tone 07.10.13

58.Tone 08.10.13

59.Tone - Narita 09.10.13

60. Narita - CPH 10.10.13

[FORRIGE]  [NÆSTE]

Rejsebrev 46

 

Torsdag 26,09.13      98,97 km

 

Jeg var midt i sidste kapitel i "Kafka på Stranden", da lyset blev slukket, og her er ikke læselamper, som der plejer at være.
Så da det var lyst, da jeg vågnede, læste jeg den færdig der.

Det er på alle måder en nutidig handling. Drengen stikker af hjemmefra og tager natbussen til Takamatsu. Hoshino, som en af de andre personer hedder, er lastbilchauffør og går med hestehale og Chunity Dragons kasket (baseball hold). Der er henvisning til Indiana Jones o.s.v. men ikke desto mindre optræder der også dæmoner, eller hvad det nu er, i forskellige udformninger....

Jeg kommer af sted i morgenmylderet. Alle skolebørnene i deres skoleuniformer og alle mappemændene i deres mørke bukser og hvide skjorter er på vej. Her i Takamatsu har man forsøgt at eliminere noget af cyklisternes venten. Ved 3 af de store kryds kan man komme under vejen. Det er meningen, at man skal stå af og trække og det gør folk også pligtskyldigt. Og ramperne er også lige stejle nok til at køre nedad for slet ikke at tale om opad, men for mig og mit læs, kommer sveden frem, når jeg skal skubbe mig vej op.

Vej 32 er en dejlig vej. Fin og ny. Den skal være rimelig flad på det første stykke, og det passer. Det er først, da jeg når til Kotohira, at der begynder at ske noget. Først et mindre pas, hvor jeg bagefter suser ned og ned, og så går det løs med endnu ét: 417 m og så ned i den langsgående dal, hvor motorvejen løber.

Her er der en by, Iwada, som nok er sidste mulighed for at proviantere. Jeg kan jo ikke have færdigretter med så længe, så det bliver: brød, bananer, nogle dåser fisk, en stor yogurt og et glas appelsinmarmelade.

Efter Iwada drejer Vej 32 fra til venstre, og jeg kører ad den helt til efter Oboke/Keboke, hvor vej 45 skulle føre mig til Iva dalen.

Jeg idiot har ikke set ordentligt på kortet. Jeg kunne være kørt hele vejen op gennem Iva dalen - nu skal jeg over et pas. Det går først op for mig, efter at vejen efter et par km bliver ved med at stige. Og det er 10% eller mere på flere strækninger. 5 km/t.

Det når at blive en hård eftermiddag, men op kommer jeg og gennem tunnelen og ned på den anden side, og så pludselig er jeg ved vidje-broen, og den er virkelig en seværdighed også selv om den er forstærket med stålwirere.

 
Først hængebroen....   ........og så vandfaldet

 

Og et øjeblik efter kommer vandfaldet Biwa-no-taki, der styrter 50 m ned og camp site'en er nu kun 600 m fremme...

Jeg finder ned til den ad en lille snoet stejl vej. Allerede oppe ved vejen stod der noget om, at det kun var for folk med reservation. Der ser lukket ud, men da jeg banker let bliver der røre og en mand kommer ud og snakker om reservation...? Nu må han styre sig. Jeg kan jo se, der ikke er nogen. Vil han ikke tjene de ekstra penge?

Og det vil han naturligvis, særlig da det er 2 dage. Der er nu én, viser det sig. Bilen, der holder der, er ikke deres, men en dames fra - jeg tror han prøver at sige Switzerland. Hun bor i en hytte, der er i hvert fald ingen telte.

Så nu sidder jeg i pandelampens skær og skriver, og floden bruser lige nedenfor. Det er næsten ved verdens ende, vejen går i hvert fald ikke længere på denne side af floden.


 

[FORRIGE]  [NÆSTE]