En utålelig fin vej


[HOME]

1. Beijing 02.04.08

2. Beijing 03.04.08

3. Beijing 04.04.08

4. Beijing 05.04.08

KORT 1 Beijing-Yingxian

5. Beijing-LouCun 06.04.08

6. Lou Cun-YudouCun 07.04.08

7. YudouCun-Laiyuan 08.04.08

8. Laiyuan-Wangzhuang 09.04.08

9. Wangzhuang-Hunyuan 10.04.08

KORT 2 Yingxian-Taiyuan

10. Hunyuan-Dai Xian 11.04.08

11. Dai Xian-Xinzhou 12.04.08

12. Xinzhou-Taiyuan 13.04.08

KORT 3 Taiyuan-Linfen

13. Taiyuan-Pingyao 14.04.08

14. Pingyao 15.04.08

15. PingyaoHuozhou 16.04.08

16. Houzhou-Xiangfen 17.04.08

17. Xiangfen-Hejin 18.04.08

KORT 4 Linfen-Weinan

18. Hejin-Heyang 19.04.08

19. Heyang-Dali 20.04.08 Heyang-Dali

20. Dali-Xi'an 21.04.08

21. Xi'an 22.04.08

22. Xi'an 23.04.08

23. Xi'an 24.04.08

24. Xi'an 25.04.08

KORT 5 Weinan-Hanzhong

25. Xi'an-Mazhao 26.04.08

26. Mazhao-Yangxian 27.04.08

27. Yangxian-Mian Xian 28.04.08

28. Mian Xian-Ningqiang 29.04.08

29. Ningqiang-Guangyuan 30.04.08

KORT 6 Hanzhong-Mianyang

30. Guangyuan-Jianmen Pass 01.05.08

31. Jianmen Pass-Zitong 02.05.08

32. Zitong-Loujiang 03.05.08

33. Luojiang-Chengdu 04.05.08

34. Chengdu 05.05.08

35. Chengdu 06.05.08

36. Chengdu 07.05.08

37. Chengdu 08.05.08

38. Chengdu 09.05.08

KORT 7 Mianyang-Maoxian

39. Chengdu-Dujiangyan 10.05.08

40. Dujiangyan-Miansi 11.05.08

41. Miansi-Maoxian 12.05.08

42. Maoxian 13.05.08

43. Maoxian 14.05.08

44. Maoxian 15.05.08

45. Maoxian 16.05.08

46. Maoxian 17.05.08

47. Maoxian 18.05.08

48. Maoxian-Chengdu 19.05.08

49. Chengdu-Chongqing 20.05.08

50. Chongqing-Wanzhou 21.05.08

51. Yangtze River 22.05.08

52. Yangtze River-Wuhan 23.05.08

53. Wuhan 24.05.08

54. Beijing 25.05.08

55. Beijing 26.05.08

56. Beijing 27.05.08

57. Beijing 28.05.08

58. Beijing 29.05.08

59. Beijing 30.05.08

[FORRIGE]  [NÆSTE]

Rejsebrev 32
Lørdag 03.05.08
Jianmen Pass
 
Det har regnet hele natten og småregner stadig. Min cykel er væk og værten fatter intet. Jeg satte den ind i forhallen og låste den bare, da jeg så at porten til vejen blev låst. Det var den faktisk allerede da jeg kom tilbage. Heldigvis fik den mindste dreng, der kørte med mig dem hurtigt råbt op. Men hvor er cyklen nu?
Det tager en rum tid, før en kvinde, der ved besked, dukker op. Den er låst inde i et rum i stuen.
Regnen er hørt op, da jeg giver mig på vej, men er blevet afløst af en mindre storm. Heldigvis blæser det op gennem slugten, så det er stort set medvind.
Det bliver en ulidelig dag. Den vej som kinesiske cyklister beskriver som god (det må være det at den er asfalteret og at asfalten stort set er intakt) virker somom den er glattet med en plov. Udsigten og omgivelserne er det eneste positive, synd man hele tiden bliver nødt til at se på vejen.
Efter at have klatret og klatret kan jeg se ud over bølgende lave bjerge, der ligner noget i Tyskland.
 


Selv det grønne Sichuan er lidt diset Det røde Tempel nær Zitong

 

Nedkørslen til Jiange er ulidelig. Jeg kan ikke bare lade den trille pga. den ujævne vej. Bagagen hopper og danser og der skulle nødig knække noget.
Jiange er en grim by. Det har regnet det sidste stykke tid, nu regner det meget, men netop som mine bukser er ved at være gennemblødte holder det lige så stille op. Stigning på stigning til 5 og 6 på skalaen.
Endelig oppe og så gentager hele mønsteret sig ned til Liugou, der om muligt er grimmere end Jiange. Og det hele gentager sig også ud af og op fra Liugou. Tro ikke at det ikke kan blive stejlere - det kan det. Én gang må jeg op og stå og klarer det kun, fordi stigningen ikke er så lang. Tror en overgang ikke at jeg skal helt ned til Wulian - jo desværre.
Så nye stigninger over 5-6 km. Ud på eftermiddagen kommer solen frem og det bliver varmt.
Endelig kommer der et langt stykke, hvor vejen ikke stiger og falder SÅ meget. Det ligner Frankrig nu. Hele dagen har jeg ventet på, at vejen skulle blive bedre - det MÅ den. Der går desværre 100 km. Der er også uorden i kortets km angivelser - der er meget længere!
Fra Qiqushan Temple er det fin betonvej og nedad går det, ned og ned, men byen lader vente på sig. Jeg ender denne halvmarathon (der var trods alt medvind, når der var vind) på 112 km. Havde det ikke været for udsigten havde dagen føltes spildt.
Sådan skulle den iflg. de kinesiske cyklister, jeg mødte, fortsætte helt til Chengdu.
Det kan være jeg tager toget?
 
112.61 km
13.30 km/t
8:27:51 tim
48.0 km/t

[FORRIGE]  [NÆSTE]